O nás

Charakteristika MŠ

    Naša materská škola je situovaná v tichej ulici obce. Je trojtriedna, s vyučovacím jazykom slovenským. Interiér tvoria dve triedy, z ktorých každá má samostatnú šatňu, herňu a spoločné sú hygienické zariadenie, jedáleň a spálňa. Tretia trieda aj s príslušenstvom je v prístavbe, v areáli materskej školy. Súčasťou areálu je školský dvor, ktorý umožňuje deťom tráviť vonku čas rôznorodými aktivitami.

    Poskytuje celodennú výchovnú starostlivosť deťom vo veku od troch do šesť rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Zároveň poskytuje deťom aj možnosť poldenného pobytu.

    Našim cieľom je vytvoriť čo najlepšie podmienky pre prirodzený rozvoj osobnosti dieťaťa prostredníctvom hier, edukačných činností a pohybových aktivít.

Všetky potrebné informácie ohľadom prijatia dieťaťa nájdete v Prihláške.

Personálne obsadenie

V zariadení pracuje 6 pedagogických zamestnankýň, ktoré spĺňajú kvalifikačné predpoklady v zmysle vyhlášky MŠ SR č. 41/1996 Z.z. o odbornej a pedagogickej spôsobilosti v znení neskorších predpisov.



Naďalej si zvyšujú odbornosť formou kontinuálneho vzdelávania.

Prevádzkové zamestnankyne sú dve

Výbor rodičovského združenia

Na plenárnom zasadnutí rodičovského združenia konaného dňa 13.09.2017 bol zvolený
výbor RZ.

Rada školy

V zmysle zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve v znení neskorších predpisov a vyhlášky MŠ SR č.291/2004 Z.z. o školskej samospráve, na ustanovujúcej schôdzi dňa 22.09.2016.

Rada školy pri svojom vzniku prijala štatút, v ktorom sú uzákonené jej práva a povinnosti vyplývajúce z jej poslania.

Rada školy sa okrem iného vyjadruje ku všetkým závažným skutočnostiam, ktoré sa vzťahujú k práci školy, uskutočňuje a riadi výberové konanie na vymenovanie riaditeľa školy, predkladá návrh na jeho odvolanie s odôvodnením.

Rada školy pri MŠ Most pri Bratislave má 7 členov:
  • 3 sú zvolení zástupcovia rodičov
  • 2 zvolení pedagogický zamestnanci 
  • 1 zvolený nepedagogický zamestnanec
  • 1 delegovaný zástupca zriaďovateľa

Ďalšie informácie


Usporiadanie dňa

V priebehu dňa sa striedajú:

  • hry a hrové činnosti 
  • pohybové a relaxačné cvičenia
  • pobyt detí vonku
  • odpočinok

Činnosti zabezpečujúce životosprávu:

  •   8:30 - 9:00 desiata
  • 11:30 - 12:00 obed
  • 12:00 - 14:30 odpočinok 
  • 14:30 - 15:00 osobná hygiea, olovrant

    Predprimárne vzdelávanie sa realizuje prostredníctvom organizačnej formy - edukačnej aktivity, ktorá je súčasťou denného poriadku. Deň v materskej škole je zameraný na správny biorytmus, zdravú výživu, vekové, psychické a fyzické danosti dieťaťa, uspokojenie jeho potrieb a záujmov, ako aj túžbu po poznaní.

    Všetka činnosť v materskej škole je sústredená na dieťa ako subjekt, teda jedinečnú a neopakovateľnú osobnosť. V hrách a činnostiach sa uplatňuje spontánnosť a tvorivá aktivita dieťaťa.

Pri usporiadaní denných činností sa:

  • zabezpečuje vyvážené striedanie činností
  • dodržiavajú zásady zdravej životosprávy
  • vytvára časový priestor na hru a učenie dieťaťa
  • dodržiava pevne stanovený čas na činnosti zabezpečujúce životosprávu
    Predškolské vzdelávanie sa realizuje prostredníctvom organizačnej formy - edukačnej aktivity. Je to cieľavedomá, systematická zmysluplná, konkrétna výchovno-vzdelávacia činnosť. Edukačná aktivita je organickou súčasťou denného poriadku.
V dennom poriadku je vymedzený priestor na stravovanie detí: desiata, obed, olovrant, odpočinok a záujmové krúžky.
Základnou metódou výchovno-vzdelávacieho procesu je hra. Deti pripravujeme a vedieme k tomu, aby boli schopné aktívne sa rozhodovať o usporiadaní svojho života v materskej škole.

Denný poriadok

  • 6:30 - príchod detí do MŠ, privítanie, hry a hrové činnosti, pohybové a relaxačné cvičenia, edukačné aktivity ranný kruh - spoločné diskutovanie, navrhovanie aktivít
  • 8:30 - 9:00 - osobná hygiena, desiata
  • 9:00 - 11:30 - edukačné aktivity, pobyt vonku
  • 11:30 - 14:15 - osobná hygiena, obed, odpočinok
  • 14:15 - 15:00 - osobná hygiena, olovrant
  • 15:00 - 17:00 - hry a hrové činnosti - individuálne, skupinové, priamo i nepriamo usmerňované, jazykové chvíľky, edukačné aktivity
  • 17:00 - koniec prevádzky MŠ