Charakteristika MŠNaša materská škola je situovaná v tichej ulici obce. Je trojtriedna, s vyučovacím jazykom slovenským. Interiér tvoria dve triedy, z ktorých každá má samostatnú šatňu, herňu a spoločné sú hygienické zariadenie, jedáleň a spálňa. Tretia trieda aj s príslušenstvom je v prístavbe, v areáli materskej školy. Súčasťou areálu je školský dvor, ktorý umožňuje deťom tráviť vonku čas rôznorodými aktivitami.Poskytuje celodennú výchovnú starostlivosť deťom vo veku od troch do šesť rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Zároveň poskytuje deťom aj možnosť poldenného pobytu. Našim cieľom je vytvoriť čo najlepšie podmienky pre prirodzený rozvoj osobnosti dieťaťa prostredníctvom hier, edukačných činností a pohybových aktivít. Všetky potrebné informácie ohľadom prijatia dieťaťa nájdete v Prihláške. Personálne obsadenieV zariadení pracuje 6 pedagogických zamestnankýň, ktoré spĺňajú kvalifikačné predpoklady v zmysle vyhlášky MŠ SR č. 41/1996 Z.z. o odbornej a pedagogickej spôsobilosti v znení neskorších predpisov.Naďalej si zvyšujú odbornosť formou kontinuálneho vzdelávania. Prevádzkové zamestnankyne sú dve Výbor rodičovského združeniaNa plenárnom zasadnutí rodičovského združenia konaného dňa 13.09.2017 bol zvolenývýbor RZ. Rada školyV zmysle zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve v znení neskorších predpisov a vyhlášky MŠ SR č.291/2004 Z.z. o školskej samospráve, na ustanovujúcej schôdzi dňa 22.09.2016.Rada školy pri svojom vzniku prijala štatút, v ktorom sú uzákonené jej práva a povinnosti vyplývajúce z jej poslania. Rada školy sa okrem iného vyjadruje ku všetkým závažným skutočnostiam, ktoré sa vzťahujú k práci školy, uskutočňuje a riadi výberové konanie na vymenovanie riaditeľa školy, predkladá návrh na jeho odvolanie s odôvodnením. Rada školy pri MŠ Most pri Bratislave má 7 členov:
| Usporiadanie dňaV priebehu dňa sa striedajú:
Činnosti zabezpečujúce životosprávu:
Predprimárne vzdelávanie sa realizuje prostredníctvom organizačnej formy - edukačnej aktivity, ktorá je súčasťou denného poriadku. Deň v materskej škole je zameraný na správny biorytmus, zdravú výživu, vekové, psychické a fyzické danosti dieťaťa, uspokojenie jeho potrieb a záujmov, ako aj túžbu po poznaní. Všetka činnosť v materskej škole je sústredená na dieťa ako subjekt, teda jedinečnú a neopakovateľnú osobnosť. V hrách a činnostiach sa uplatňuje spontánnosť a tvorivá aktivita dieťaťa. Pri usporiadaní denných činností sa:
V dennom poriadku je vymedzený priestor na stravovanie detí: desiata, obed, olovrant, odpočinok a záujmové krúžky. Základnou metódou výchovno-vzdelávacieho procesu je hra. Deti pripravujeme a vedieme k tomu, aby boli schopné aktívne sa rozhodovať o usporiadaní svojho života v materskej škole. Denný poriadok
|